Über She's Leaving Home

Dieser Song erzählt von einem jungen Mädchen, dass mit 17 von zu Hause weggelaufen ist. Dies beruht auf wahren Begebenheiten und fand in London in den 60er Jahren statt. Obwohl das Mädchen alles von ihren Eltern bekommen hat lief sie davon, weil sie sich nicht von ihnen geliebt gefühlt hat, sie fühlt sich alleine. Kurz danach erfuhr sie, dass sie schwanger war, allerdings hat sie das Baby abgetrieben. Am Anfang wohnte sie bei ihrer besten Freundin, doch nachdem ihre Eltern dort waren (haben sie aber nicht gesehen), flüchtete sie mit ihrem Freund weiter. Ihr Vater benachrichtigte die Zeitung und setzte ein Foto von ihr dort rein mit dem Titel "Gesucht". Er dachte man hätte sie gekidnapped, denn eigentlich hatte sie ja keinen Grund zur Flucht, sie hatte ja alles Materielle. Traurigerweise fühlte sie sich nach ihrer Flucht immer noch einsam, obwohl das doch der Grund für ihre Flucht war.
Abspielen

The Beatles - She's Leaving Home Songtext

Wednesday morning at five o'clock
as the day begins
Silently closing her bedroom door
Leaving the note that she hoped would say more
She goes downstairs to the kitchen
clutching her handkerchief
Quietly turning the back door key
Stepping outside she is free

She (we gave her most of our lives)
is leaving (sacrificed most of our lives)
home (we gave her everything money could buy)
She's leaving home after living alone for
so many years (bye bye)

Father snores as his wife gets into her dressing gown
Picks up the letter that's lying there
Standing alone at the top of the stairs
She breaks down and cries to her husband
Daddy our baby's gone
Why would she treat us so thoughtlessly
How could she do this to me

She (We never thought of ourselves)
is leaving (never a thought for ourselves)
home (we struggled hard all our lives to get by)
She's leaving home after living alone for
so many years (bye bye)

Friday morning at nine o'clock she is far away
Waiting to keep the appointment she made
Meeting a man from the motor trade

She (what did we do that was wrong)
is having (we didn't know it was wrong)
fun (fun is the one thing that money can't buy)
Something inside that was always denied for
so many years (bye bye)
She's leaving home (bye bye)
Teile diesen Songtext
Erklären
Okay
Durch weitere Benutzung dieser Webseite stimmst Du unseren Datenschutzbestimmungen zu